Fast casual akımından faydalanın

Fast casual konseptleri dünyayı ele geçiriyor. Fast food restoranlarının sunduğu hızlı servisi taze ve sağlıklı ürünlerle, iştah açıcı bir sunumla, güzel bir hikâyeyle ve eğlenceli bir deneyimle birleştiren bu akım, dünyanın dört bir yanında müşterileri kendine çekiyor.

Fast casual akımının etkileri nelerdir? Hangi konseptler bunu ustaca uygulamaktadır? Ve bu akım işinizi nasıl destekleyebilir?

Yeni trend: Fast casual

Fast casual ifadesi restoran sektöründe ortaya çıkmıştır ve fast food ile casual dining (rahat yemek) kavramlarının birleşimidir. Taze ve sağlıklı ürün kullanımı, profesyonelce ve hızlıca hazırlanmış yemekler, cazip bir sunum ve modern bir görüntü ile karşılaşıyorsanız bir fast casual konsept ile karşı karşıyasınızdır.

Fast casual konseptlerin hepsi olmasa da büyük bir kısmı dijital menüler veya mobil sipariş sistemleri gibi yeni teknolojilerden faydalanmaktadır.

Bu konseptler özellikle Y kuşağının gözdesi olsa da, diğer nesiller de bu restoranların kıymetini bilmektedir. LEON, EXKi ve Pret A Manger gibi restoranlar fast casual konseptine iyi birer örnek teşkil etmektedir.

Hızla büyüyen fast-casual konseptleri

Fast casual akımı fırıncılık ve pastane dünyasına da adım atmıştır. Aşağıda sıraladığımız hızla büyüyen konseptlerden ilham alın:

Eindhoven, Hollanda'da yer alan bu aile fırınının tek odak noktası, günün her anı için mükemmel birer atıştırmalık olan sosisli böreklerdir. Hepsi el yapımı olan börekler, vejetaryen ve helal börek gibi pek çok çeşide sahip. Görünüşleri, dikkat çekici hikâye anlatımları ve ünlü aşçılarla olan iş birlikleri sayesinde diğer fırıncılar için adeta bir ilham kaynağı gibiler.

Olağanüstü malzemeler kullanarak ve ayrıntılara takıntı derecesinde dikkat ederek yapılan taze yemekler. Princi size bunları vaat ediyor. Rocco Princi ekmek yapmaya 1985 yılında İtalya'da başladı - artizan ekmekler yapıyordu, çünkü onun için başka bir seçenek söz konusu değildi. Princi kusursuzluk konusunda takıntılı biri ve her güne sanki açılış gecesiymiş gibi bir tavırla yaklaşıyor.

Starbucks'ın dikkatini çeken şey bu olabilir mi? Kahve zinciri 2016'da Princi'ye yatırım yaptı ve şu anda artizan ekmek, taze hamur işleri, kahvaltı, öğle yemeği ve pizza yemek için uğrayabileceğiniz konsepti dünya geneline yaymakla meşgul.

Fast casual trendinin etkisi

Fast casual restoranların yükselişi ile tüketici standartlarında değişiklikler yaşanmıştır. Müşterilerin kısa sürede benimsediği bu yüksek standardın bileşenleri hızlı servis, kaliteli ürün ve iyi bir hikâyedir. Kısacası, gerçek bir deneyim. Böylesi bir kombinasyonun mümkün olduğunu öğrenmiş olan müşteriler, fırıncılık da dâhil olmak üzere diğer sektörlerden de benzer bir performans beklemektedir.

Fast food restoranları burgerlerine ve sandviçlerine daha iyi et, ince zevklere hitap eden peynirler ve daha çeşitli sebzeler gibi özel malzemeler koyarak bu akıma karşılık vermiştir.

Fast casual mekânlardan biraz daha lüks olan pek çok casual dining restoranı, daha süslü bir görünüm ve his oluşturma, daha açık ve şeffaf bir ortam yaratma gibi yollardan ilerleyerek restoranlarını baştan yaratmıştır.

Kaliforniya'da şarküteri, fırın, kafe ve market olarak hizmet veren bu mekân, geleneksel Doğu Yakası şarküterileri, Avrupa marketleri ve Paris fırınlarından etkilenmiş. Gjusta malzemelerinin neredeyse tamamını yerel çiftçilerden, hayvan yetiştiricilerinden, balıkçılardan ve kooperatiflerden temin ediyor. Tüm hafta 5 ayrı pazardan alışveriş yaptıkları için her zaman taze malzemelere ulaşabiliyorlar.

Hollanda'nın Schiphol havalimanında gümrüğün arkasına gizlenmiş bu fırının adı Bread! Yolcular, yerinde hazırlanan ve fırınlanan taze ekmekler için buraya geliyor. Vakti olanlar, hamurdan son ürüne kadarki "Hollanda tarzı" fırınlama sürecini başından sonuna kadar izleme şansına sahip. Acelesi olan yolcular ise tezgâhtaki sandviç veya çöreklerden birini alıp yoluna devam edebilir.

Fast casual akımından faydalanmak için 8 ipucu

Bu trendden faydalanmak mı istiyorsunuz? Bu öneriler işinize yarayabilir.

  1. Taze ve tercihen yerel malzemeler kullanın
  2. Mevsim ürünleri kullanın 
  3. Malzemelerinizin görünür olmasını sağlayın – açık bir mutfak şeffaflığı ve güveni beraberinde getirecek, ziyaretçilere gerçek bir deneyim yaşama fırsatı sunacaktır 
  4. Güzel ve tutarlı bir hikâye anlatın 
  5. Menünüz esnek olsun; müşteriler yemeklerini kendi damak zevklerine göre uyarlamaktan hoşlanır 
  6. İç mekâna özen gösterin. Bu konseptler anlatmak istediğimizi iyi kavramış. Ya da Amerikalıların yolundan ilerleyin: ziyaretçilerin önünde fotoğraf çekebileceği oldukça fotojenik bir duvar hazırlayın 
  7. Hızlı servis yaptığınızdan emin olun (örneğin daha fazla personel, daha küçük bir menü veya daha basit yiyecekler ile) 
  8. Asla ürünlerinizin kalitesinden ödün vermeyin

Puratos ürün ve hizmetlerinin bu akımdan yararlanmanıza nasıl yardımcı olabileceğini mi merak ediyorsunuz? Yerel Puratos temsilcinizle iletişime geçin.

Kaynaklar:

https://www.missethoreca.nl/catering/artikel/2018/02/food-trends-2018-fast-casual-comfort-en-mood-food-101299462

http://www.outofhome-shops.nl/nieuws/out-of-home/consument-laaft-zich-aan-fast-casual

https://www.spronsen.com/wordpress/wp-content/uploads/Conceptenboek-Fastcasual.pdf https://www.missethoreca.nl/restaurant/nieuws/2015/05/fsin-fast-casual-groeit-spectaculair-101199654