Yerel kaynak kullanımı bir akım haline geldi. Çevre üzerindeki etkisi düşünüldüğünde bu pek de şaşırtıcı bir durum değil. Hatta bir yandan da birçok tüketici yiyeceklerinde biraz macera tatmak istiyor, egzotik lezzetler ve dokunuşlar arıyor. Bu kombinasyon, global ürünlerin global tekniklerle ve sadece yerel malzemeler kullanılarak hazırlandığı glokal konseptin ortaya çıkmasını sağladı Peki bu akım işinizi nasıl destekleyebilir?
Glokal mutfakların sloganı: Global düşünün, lokal davranın. Glokal mutfaklarda, yalnızca yerel malzemeler kullanarak uluslararası tarifler hazırlanıyor ve dünyanın dört bir yanındaki damaklara sunuluyor. Glokal, "globalizasyon" ve "lokalizasyon" kelimelerinin bir araya getirilmesiyle oluşturulmuş karma bir sözcük. Global düzeyde geliştirilip dağıtılan fakat yalnızca yerel malzemelerle hazırlanan ürünler için kullanılıyor. Birçok glokal mutfakta ürünler, yerel pazarlarda bunları satın alan tüketicilerin tercihlerine ve kültürlerine göre uyarlanıyor.
Çoğu akım hem olumlu hem de olumsuz sonuçlar doğurur. Glokal mutfakların ise artıları, eksilerinden açık ara daha fazladır. Bu mutfakların bazı olumlu etkileri:
Yerel kaynak kullanımının dezavantajı ise mevsime uygun ürünlerin bulunması veya bulunmamasıdır. Ancak bu durum aslında yaratıcılığınızı besler ve her mevsim yeni malzemeler denemek için mükemmel bir itici güç sağlar.
Hotel Milano Scala 'nın menüsü, uluslararası misafirlere yönelik olarak hazırlanmış olsa da bu restoranda pişen ve sunulan yemekler, yerel malzemelerle ve yerel geleneklere göre yapılıyor. Otelin altıncı katında restorana otlar ve mevsim sebzeleri ile meyveleri sağlayan organik bir mutfak bahçesi bulunuyor.
Dandelyan'ın dünyaca ünlü kokteylleri yalnızca yerel ve mevsimine uygun malzemeler kullanılarak hazırlanıyor. Barın kurucusu Ryan Chetlywardana bu şekilde dünyanın en iyi kokteyllerini servis ederken ekolojik ayak izini en aza indirmeyi ve müşterilerine karşı tamamen açık ve şeffaf olmayı amaçlıyor.
Hot Bread Kitchen'da 75'in üzerinde çok etnikli ekmek pişiriliyor. Tüm ekmekler yalnızca yerel ve doğal malzemeler kullanılarak hazırlanıyor ve dünyanın dört bir yanından öğrenilen geleneksel pişirme yöntemleri ile yapılıyor. İşte bu, glokal fırıncılığa mükemmel bir örnek!
Puratos'un da glokal bir şirket olduğunu biliyor muydunuz? Uluslararası bir şirket olarak birçok ülkede faaliyet gösteriyoruz ve dolayısıyla yerel müşterilerimiz ve tüketicilerimizle yakın temas halinde olabiliyoruz. Ürünlerin yerel tercihlere göre uyarlanması konusunda Puratos Meyve Dolgularını ele alalım: Elma dolgularımızdan biri, geleneksel bir Fransız tarifi olan "tarte tatin" etrafında şekilleniyor. Vişne dolgumuz ise esasında Bask bölgesine ait bir tarif olan "gateau Basque"tan ilham alıyor.
Siz de glokal bir mutfak mı işletiyorsunuz? Hikayenizi bu makalede yayınlamaktan mutluluk duyarız.
Glokal Puratos ürünlerinin işlerinizi nasıl destekleyeceğini merak mı ediyorsunuz? Puratos temsilcinizle iletişime geçin.
Ürünlerimiz ve iş süreçlerinize uygun çözümlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için bize ulaşabilirsiniz.
Puratos, dünya çapında pastacılık, ekmekçilik ve çikolata sektörlerine kaliteli ürünler ve çözümler sunar.