Kişiselleştirme: unlu mamullerde yeni bir akım

Dünyadaki her birey eşsizdir ve kendi kişisel tercihlerine sahiptir. Kişiselleştirmenin bu kadar gündemde olmasının sebebi budur. Tüketiciler giydikleri kıyafet ve ayakkabılardan, bindikleri arabaya ve içtikleri kahveye kadar her şeyin kendi zevklerini yansıtmasını istiyor. Bu istek yiyecekleri ve hâliyle unlu mamulleri de kapsıyor.

Kişiselleştirme beraberinde güveni getirir

Taste Tomorrow (Yarının tatları) anketine göre müşteriler, satın aldıkları unlu mamullerin kendi zevklerine uyması konusunda giderek artan bir istek sergiliyor. Gıdalarının hazırlık sürecinde söz sahibi olmak, süreci daha iyi anlamalarına yardımcı oluyor ve unlu mamullerin kalitesine daha çok güvenmelerini sağlıyor. Müşterilere birkaç (hayali) ürün konseptini duydukları ilgi, benzersizlik ve satın alma isteği temelinde sıralamaları istendiğinde de bu düşünceyi destekleyen sonuçlar elde edildi. MyBreaD kazanan konseptlerden biriydi.

MyBreaD: kendi ekmeğinizi tasarlayın

Taste Tomorrow anketinde öne sürülen bu konsept, tüketicilerin en sevdikleri hamur karışımını seçerek ya da yemiş, meyve veya yeşillikler gibi ekstra malzemeler ekleyerek kendileri için kusursuz ekmeği tasarladıkları yeni bir fırın konseptidir. Tasarımdan sonra fırıncı ekmeği pişirir ve müşteri tamamen kendisine ait olan ve fırından yeni çıkmış ekmeği evine götürür.

Ankete katılanlar bu konsepti memnuniyetle karşıladı:

  •  Dünya çapında ankete yanıt verenlerin %74'ü konseptin kendileri için oldukça ilgi çekici olduğunu söylerken %80'i böyle bir ekmeği kesinlikle satın alacaklarını belirtti. 
  • Amerika'daki sonuçlar daha da yüksekti: neredeyse %80'lik bir kesim konsepti ilgi çekici buldu ve katılımcıların %85'inden fazlası kesinlikle böyle bir konsepti satın alacağını ifade etti. 
  • MyBread'den ekmek alacaklarını söyleyen katılımcı oranının %90'ı aştığı Brezilya ise en yüksek skora sahip. Konseptin nasıl işlediğini merak mı ediyorsunuz?                                                                                  MyBreaD videosunu izleyin!

Kişiselleştirme akımından güç alan konseptler

Unlu mamuller, kişiselleştirmenin en kolay uygulanabileceği ürün grupları arasında olmayabilir. Örneğin, bazı fırınlar pişirme süresine göre farklı türde ekmekler sunmaktadır: açık renkli ve yumuşak veya koyu renkli ve çıtır çıtır. Bu ilave seçenekler, müşterilere ekmeğin kişisel tercihlerine göre hazırlandığını göstermektedir ve beyaz, esmer ya da tam tahıllı ekmekler gibi olağan seçeneklere alternatif olmaktadır.

Ürünlerinizi kişiselleştirmek için daha fazla ilhama mı ihtiyaç duyuyorsunuz? Bu konseptler, kişiselleştirmenin getirdiği katma değeri gayet iyi kavramış:

Ritter Sport, Französische Straße 24, 10117 Berlin

Kendi çikolata barınızı yaratın

Ritter ana mağazasındaki ChocoCreation tezgâhında çikolata ve süslemeler arasından seçim yaparak kendi Ritter Sport barınızı oluşturabilirsiniz. 30 dakika içinde çikolatanız hazır olacak ve interaktif çikolata departmanlarıyla dolu 3 kattan oluşan bu çikolata cennetinde zamanın nasıl geçtiğini anlamayacaksınız bile.

California Donuts, 3540 W 3rd Street, Los Angeles

Kaktüs ve panda şeklinde donutlar

California Donuts mağazasına uğrarsanız her türlü etkinliğe uygun, istediğiniz tüm şekillere ve aklınıza gelebilecek tüm soslara veya süslemelere sahip olan sevimli özel donutlardan sipariş edebilirsiniz. Doğum günü pastası yerine yenebilecek devasa donutlar, harf şekilli donutlar veya yavru domuz, kaktüs ya da panda şeklinde donutlar mı arıyorsunuz? Hiç sorun değil.

Büyük ve kişiselleştirilmiş pastalar

Büyük, özel yapım pastalar. La Lorraine Unlu Mamuller grubuna ait ‘Happy Gâteau’ konsepti bu tür pastalarıyla meşhur. Çevrimiçi platformları üzerinden, tamamıyla sizin arzularınıza göre uyarlanmış bir pasta yaratabilir ve sipariş edebilirsiniz. Tadını, boyutunu, temasını, metni, çıkartmaları ve hatta dilerseniz ekleyeceğiniz fotoğrafı bile seçebilirsiniz. Aklınıza bir fikir gelmedi mi? Bloglarını ziyaret ederek işe yarar kombinasyon, tasarım ve şekiller hakkında tavsiye alabilirsiniz.

Ürünlerinizi ya da ürünlerinizden birini kişiselleştirme yöntemleri mi arıyorsunuz? Yoksa MyBreaD konsepti hakkında daha fazla bilgi edinmek mi istiyorsunuz? Puratos'un size nasıl yardımcı olabileceğini öğrenmek için Puratos temsilcinizle iletişime geçin.