23 May 2023
Günümüzde tüketiciler, sağlıklarına ve genel refahlarına giderek daha fazla önem veriyor. Taste Tomorrow tüketici anketimizde, daha küçük porsiyonların ve sağlıklı alternatiflerin, daha sağlıklı bir beslenme düzeni için daha çok tercih edilen yollar olduğunu gördük. Gerçekten de, insanların en yüksek kalorili yiyeceklerden kaçınmayı öğrendikten sonra kalori alımını kısıtlamalarının ana yollarından biri, basitçe daha az yemek yemektir. Aynı zamanda, tüketiciler her zamankinden daha fazla fonksiyonel gıdalar istiyor, daha sağlıklı ve daha besleyici ürünler için pazarda talep yaratıyorlar.
Taste Tomorrow araştırmasına gelen cevapların %91'i, en azından ara sıra ürün etiket bilgilerini okuduklarını ve satın alma kararlarını buna dayandırdıklarını iddia ediyor. Bununla birlikte, raflardaki çok sayıda ürün arasından daha sağlıklı seçenekleri bulmak her zaman kolay değildir ve etiketler üzerindeki besin değeri tabloları, bilgilerin karmaşıklığını önlemeye her zaman yardımcı olmaz. (1) Bu nedenle, geçtiğimiz yıllarda, tüketicilere beslenmelerini iyileştirme çabalarına yardımcı olmak amacıyla, dünya çapında birkaç Paket Üzeri Planı (Front-of-Pack (FOP)) oluşturulmuştur.
Örneğin, etiket üzerindeki 'Anahtar Deliği' sembolü, belirli ürün kategorilerinde beslenme açısından uygun seçenekleri belirlemek için 1989 gibi erken bir tarihte İsveç'te bir 'Paket Üzeri' etiketleme şeması olarak tanıtıldı. O zamandan beri, dünya çapında birçok başka plan geliştirildi ve uygulandı. Bugün yaklaşık 40 ülkede gıda şirketleri, gönüllü veya zorunlu olarak farklı FOP etiketleri benimsemiştir. Örneğin, Birleşik Krallık'ta Trafik Işığının, Fransa'da Nutriscore'un (Beslenme kartlarının) kullanılması şiddetle tavsiye edilirken, Şili'de uyarı etiketleri zorunludur.
Beslenme ve sağlık iddiaları ve 'Paket Üzeri (FOP)' beslenme etiketleri, tüketici satın alma davranışını yönlendirmeye başladı ve sonuç olarak, üreticilerin üretim hattı kriteri haline geldi. FOP beslenme etiketlemesinin hedefleri tipik olarak iki yönlüdür:
Paket Üzeri etiketleri temel olarak paketlenmiş gıda besin içeriğine (karbonhidratlar, şekerler, yağlar, lifler, proteinler), tuz içeriğine ve genel enerji değerine dayanır. Gıda üreticileri, kepekli tahıllar, tohumlar veya meyveler gibi "faydalı" bileşenlerin miktarını artırarak veya şeker, yağ veya tuz gibi bileşenlerin miktarını azaltarak, ürünlerinin besin profilini iyileştirerek tüketicilere daha geniş bir sağlıklı gıda yelpazesi sunabilir ve beslenme kalitesini arttırırlar.
Tüketiciler en büyük zenginliğin sağlık olduğunu her zamankinden daha fazla anlıyor. Her lokma, her atıştırmalık ve her yemek, insanların sağlığını ve esenliğini iyileştirmek için bir fırsattır. Ürünlerimiz her gün dünya çapında yüz milyonlarca insanı beslemek için kullanılıyor. Birlikte, dünyanın dört bir yanındaki insanların daha iyi bir yaşam sürmelerine yardımcı olmak için muazzam bir potansiyele sahibiz. Tüketici taleplerini doğru karşılamanıza ve tüketicilerin bütünsel sağlık ihtiyaçlarını destekleyen ürünler oluşturmanıza yardımcı olabiliriz!
(1) Malloy‐Weir, Leslie, and Marcia Cooper. "Health literacy, literacy, numeracy and nutrition label understanding and use: a scoping review of the literature." Journal of human nutrition and dietetics 30.3 (2017): 309-325.