2024’ün en taze 3 pastacılık trendi

21 Eyl 2023

Artisans
Retail
Cross-category
Industry
Foodservice
Patisserie
Trend
Hospitality
Trend Updates

Taste Tomorrow pasta endüstrisi trend tahmini, 50 ülkede 20.000 tüketicinin katıldığı küresel bir anketten elde edilen bilgilerin yanı sıra yapay zeka destekli en güncel çevrimiçi veri analizine dayanmaktadır.

Pastalarınıza biraz yenilik katmaya ve üzerine biraz trend serpiştirmeye hazır olun. En güncel Taste Tomorrow araştırmamızda ortaya çıkan 2024 için en önemli 3 tüketici trendini sıraladık. Pastalarda ve tatlı hamur işlerinde en yeni trendleri takip ederken aynı zamanda tüketicileri bu modalara neyin çektiğini de anlayın.

2024 pastacılık sektörünü şekillendiren en yeni 3 trend:

  • Teknoloji İlhamı ve Deneyim Keyfi

  • Klasiklere Devam

  • Yerel Olanın Özgünlüğü

Bu trendler, ekmekçilik, pastacılık ve çikolata endüstrisinin en kapsamlı tüketici araştırma programı olan Taste Tomorrow'un bulgularından edinilmiştir. 50 ülkede 20.000 tüketiciden veri toplayan bu girişim, dünyanın kendi türünde en büyük ve en kapsayıcı girişimidir. Ayırt edici yaklaşımımız, en yeni semantik yapay zeka tekniklerini kullanarak kapsamlı tüketici anketlerini gelişmiş, her zaman açık çevrimiçi izlemeyle kusursuz bir şekilde birleştirerek, bu trendleri yönlendiren temel tüketici ihtiyaçlarını ve motivasyonlarını ortaya çıkarıyor.

Araştırma 3 temele dayanıyor:

  1. Yapay Zeka ve Veri Bilimi - ortaya çıkan trend sinyallerini keşfeden ve bunların büyüme gidişatını takip eden kişi olmak için 9 dilde sosyal medya konuşmalarının, aramalarının ve bahsedilenlerin sürekli analizi

  2. Dünya çapında tüketici anketi - her trendin altında yatan tüketici ihtiyaçlarının, motivasyonlarının ve ihtiyaçlarının kültürel olarak tüketici bazında ele alınması

  3. Trend Çerçevesi - tüketici uzmanlarımız tüm trend ekosistemini anlamak için küresel olarak tutarlı bir mercek kullanıyor

Taste Tomorrow trend tahmin yöntemleri hakkında daha fazla bilgi edinin.

2024 ve sonrasında pastacılık sektörünün geleceğini şekillendirecek çığır açan üç trendin temellerini inceleyin:

1. Teknoloji İlhamı ve Deneyim Keyfi

Geleneksel el işçiliğinin en son teknolojiyle harmanlanması

Öncü Taste Tomorrow araştırması tarafından desteklenen 'Teknoloji İlhamı', 2024 yılında pastacılık endüstrisini şekillendiren itici güçtür. Sektörün en hızlı büyüyen küresel trendi olarak kendini sağlam bir şekilde kanıtlamıştır. Özünde, tüketicilerin benzersiz ve unutulmaz tadım deneyimleri için artan iştahı tarafından yönlendirilen yapay zeka gibi en son teknolojinin entegrasyonu yatıyor - bu eğilimi 'Deneyim Keyfi' olarak adlandırdık. Bu dönüşüm, özellikle tüketicilerin online alışveriş kolaylığını benimsemeleri ve fiziksel pastane mağazalarının olağanüstü, unutulmaz deneyimler için tekliflerini yükseltmelerini istemeleri ile daha da belirginleşiyor.

Özellikle, dünya genelindeki tüketicilerin %42'si artık daha otomatize alışverişi savunuyor; bu oran 2018'de bildirilen %35'lik orana göre önemli bir artış. Bu istatistik, teknolojiden ilham alan ve unutulmaz alışveriş deneyimlerine yönelik artan talebin altını çiziyor ve bu talebi pastacılık sektörüne de taşıyor.

Teknoloji İlhamı trendi, tüketicilerin yenilik ve akılda kalıcılık isteklerini teknoloji aracılığıyla karşılamakla ilgilidir. Modern tüketicilerin mutfak maceralarını geliştiren teknolojiden ilham alan çözümlere karşı konulmaz bir şekilde ilgi duyması nedeniyle, pastacıların çığır açan bir yapay zeka aracı olan ChatGPT'nin potansiyelini göz önünde bulundurması gerekiyor. ChatGPT, lezzet tomurcuklarını hayrete düşüren lezzetleri ve tatlıları yeniden tanımlayan çığır açan tarifler hazırlama konusunda pastacılara yardımcı olabilir. Ayrıca ChatGPT, 'Deneyim Keyfi' alanında olağanüstü mutfak deneyimleri arayan tüketicilere kişiselleştirilmiş öneriler sunarken, içerik kullanımını optimize etme, israfı azaltma konusunda da başarılıdır.

Fiziksel mağazalar, akılda kalıcı bir ortamda merakı ateşleyen cazip ürünler sunarak bu tüketici ilgisinden yararlanabilir. Müşterilerinize çevrimiçi olarak kopyalanamayacak bir deneyim sunun. Viyana'daki Demel Pastanesinin süslü, barok çay salonundaki cam duvarlı mutfağını düşünün. Konuklar, kristal avizelerin altında ikonik bir dilim pastanın tadını çıkarırken pasta şeflerini çalışırken izleyebilirler. Bu deneyimin hazzını artırır ve hatta pastanın tadının daha iyi olmasını sağlar çünkü konuklar pastanın nasıl hazırlandığını gözlemleyebilir.

2. Klasiklere Devam

Yeni ürün geliştirmesinde tanıdık olan orijinal versiyona yakın kalın

Bu yıl TikTok'ta viral olan hamur işlerinden biri de Londra’daki Le Deli Robuchon isimli fırının küp kruvasanı oldu. Bu lamine hamur işi mükemmel bir geometrik şekle sahip. Üstelik vanilya, çikolata, ahududu, matcha gibi farklı çeşitleri de var. TikTokkerlar bu ürün için sıraya girmeyi, bu yeni moda lezzeti ısırarak kendi deneyimlerini göstermeyi ve yorumlarını dünyayla paylaşmayı atlamadı.

Pasta şefi Ait Elamouam, bu yenilikle doğru noktaya nasıl ulaşacağını çok iyi biliyor. Tüketiciler yeni gıdalar denemekten hoşlansalar da, bilinmeyen bölgelere çok fazla girmeye hevesli değiller. Tanıdık bir yönü olan, örneğin güvenilir kruvasanın yeni ve şaşırtıcı bir formda, yemesi heyecan verici, ancak iyi bilinen bir lezzet ve doku sunan yenilikler arıyorlar. Görünen o ki, tüketiciler bildikleri ve güvendikleri klasiklere daha fazla bağlı kalıyor, çünkü tüketicilerin %73'ü yeni yiyecek türlerini denerken tanıdık bir unsurun olmasını istediklerini belirtiyor. Bu oran 2021 yılında dünya genelinde sadece %67 idi. Güney Amerika, Orta Doğu ve Afrika'daki tüketiciler %79'luk bir oranla özellikle çok yeni ve farklı olan her şeye karşı temkinli yaklaşıyor.

Sıcaklık ve bilinirlik hissi veren ürünler sunarak tüketicileri memnun edin. Geleneksel sıcak çörekler, kruvasanlar veya trileçe herkes tarafından sevilen tatlı, kremsi tatlar sunar ve aile toplantılarının mutlu anılarını çağrıştırır. Denemek istiyorsanız, farklı dokularda ve yeni formatlarda yiyecekler deneyin. Doku, son ürüne yenilik veya aşinalık katabilen değerli bir bileşendir. Bu nedenle, iyi bilinen hamur işlerinize şaşırtıcı bir karamel merkezi ekleyin veya sadece kek hamurunuzu ekstra kabarık hale getirmeye odaklanın.

Görünüşe de özellikle dikkat ettiğinizden emin olun, çünkü göz alıcı terimi hiç bugünkü kadar popüler olmamıştı. Beş yıl önce tüketicilerin %54'ü güzel görünen gıdanın tadının da güzel olduğu konusunda hemfikirdi. Şimdi ise bu oran %64'e yükselmiş durumda. Mükemmel altın sarısı kahverengi, parlak ve havadar Danish hamur işlerine doğru yöneliyoruz çünkü güzel bir lamine hamur, tıpkı büyük delikli ekşi mayalı bir ekmek veya saten parlaklığında, kusursuz bir şekerleme gibi bir beceri ve ustalık işaretidir. Görünüm kalitenin bir göstergesidir ve zanaatkâr bir elden çıkan estetik, sadece görsel mükemmellikten daha yüksek bir değere sahiptir.

3. Yerel Olanın Özgünlüğü 

Yakından gelen ziyafet, uzaktakinden daha iyidir

Eskiden uzaktan gelen şeyler bir ayrıcalık ve tekillik havasından yararlanırdı, ancak durum değişti. Tüketiciler artık yerel gıdaları ya da yerel olarak üretilen gıdaları satın almayı tercih ediyor. İnsanların %39'u en az haftada bir kez yerel olarak üretilen ya da yerel malzemelerle yapılan yiyecekleri satın alıyor. Artık yerel hamur işleri ve ekmekler özgünlükleri nedeniyle değer görüyor. Özel tarifleriyle özgünlük kazanıyor ve daha yüksek bir değer ve kalite algısından faydalanıyorlar. 

Her üç tüketiciden ikisi yiyeceklerinin nereden geldiğini bilmek istiyor, bu nedenle yerel trendden faydalanmak istiyorsanız şeffaflık çok önemli. Yemeğinizi nasıl yaptığınızı, hangi malzemelerin kullanıldığını ve bunların nereden geldiğini paylaştığınızdan emin olun.

Şeffaflık çağrısı Orta Doğu ve Afrika'da en yüksek seviyededir. Tüketicilerin %81'i bu ürün özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak istiyor. Orada Sahar Parham Al Awadhi gibi tanınmış pasta şefleri yerel tariflerden etkileniyor ve kreasyonları için en iyi yerel malzemeleri arıyor. Dubai'deki dünyanın en lüks otellerinden biri olan Burj Al Arab'ın eski Baş Pasta Şefi, klasik pastanın yeniden icadı gibi imza kreasyonları için gülsuyu veya kakule gibi yerel ürünlerle çalışmayı seviyor.

Sürdürülebilirlik, tüketiciler arasında da yerel olarak üretilen gıdaları tercih etme konusunda önemli bir etkendir. Tüketicilerin %70'i sürdürülebilirliğin çevre için daha iyi olduğunu düşünüyor. %65'lik kesim ise yerel ürünleri yemenin daha sağlıklı olduğunu düşünüyor. Bu nedenle, yerel üretimi veya malzemeleri tercih etmek, ürünlerinizi birçok düzeyde ve birçok farklı tüketici için çekici kılar.

Caucasian baker applying egg wash on to raw pastries on a baking trays before going into an oven in a small artisan bakery.

Yeni pastacılık trendlerini kaçırmayın

Yıl boyunca, Taste Tomorrow araştırmamızdan gelen içgörülerle hazırladığımız pişirme trendlerini, online pastacılık trendlerini ve en güncel tüketici içgörülerini paylaşıyoruz. Haber bültenimize kaydolun ve bir adım önde olarak, işinizi bir üst seviyeye taşıma fırsatını kaçırmayın.

Related Articles