21 Eyl 2023
Ekmekçilik endüstrisi için Taste Tomorrow araştırması, 50 ülkede 20.000 kişiyi kapsayarak yapılan tüketici anketinin yanı sıra son teknoloji ürünü yapay zeka destekli çevrimiçi veri bilimine dayanmaktadır.
Ekmekçilik sektöründe rekabet avantajını korumak için tüketici taleplerini karşılamada proaktif olmak çok önemlidir. Taste Tomorrow araştırmamızda 2024 yılı için öngörülen ilk 3 ekmekçilik trendini keşfedin. Yalnızca popüler gıda tercihlerini değil, aynı zamanda bu tercihlerin altında yatan nedenleri de ortaya çıkarın.
2024 ekmekçilik sektörünü şekillendiren en yeni 3 trend:
Bitkisel Çözümler
Ekşi Maya ve Mutlu Bağırsak
Doğal ve Organik
Bu eğilimler, ekmekçilik, pastacılık ve çikolata sektöründeki en kapsamlı tüketici araştırma programı olan Taste Tomorrow tarafından sağlanan içgörülerden kaynaklanmaktadır. Bu program sadece dünya çapında türünün en büyüğü değil, aynı zamanda 50 ülkede 20.000 tüketiciden alınan verilerle en kapsayıcı olanıdır. Benzersiz yaklaşımımız, kapsamlı tüketici anketlerini en son semantik yapay zeka tekniklerini kullanarak, çevrimiçi konuşmalarla birleştirir, bu trendleri destekleyen temel tüketici ihtiyaçlarını ve motivasyonlarını ortaya çıkarmaktadır.
Taste Tomorrow araştırması 3 temele dayanmaktadır:
Yapay Zeka ve Veri Bilimi - yeni trend sinyallerini çözümlemek ve büyüme yörüngelerini tahmin etmek için 9 dilde sosyal medya konuşmalarının, aramalarının ve bahsetmelerinin anlık analiz edilmesi
Dünya çapında tüketici araştırması - her trendin altında hangi tüketici ihtiyaçlarının, motivasyonlarının ve anlatılarının yattığını çözmek için vazgeçilmez olan insan kültürel zekası
Trend Yelpazesi - tüketici uzmanlarımız tüm trend ekosistemini anlamlandırmak için küresel olarak tutarlı bir mercek kullanır
Taste Tomorrow trend tahmin yöntemleri hakkında daha fazla bilgi edinin.
Tüketiciler bitkisel çözümlere yöneliyor
Tüketici tercihlerinin hayvansal gıdalardan bitkisel gıdalara doğru sismik bir değişim göstermesi ekmekçilik sektörünü yeniden şekillendiriyor. Birçok ekmek halihazırda tamamen vegan olsa da, bazı unlu mamuller büyük ölçüde yumurta, tereyağı ve süt ürünlerine dayanıyor. Araştırmamıza göre, dünya genelinde tüketicilerin %56'sı (tatlı) unlu mamullerin bitkisel bazlı seçenekleriyle ilgileniyor. Dolayısıyla, özellikle Orta Doğu ve Afrika'da (%74), Güney Amerika'da (%70) ve Asya Pasifik bölgesindeki birçok ülkede (%68) bitkisel bazlı unlu mamul inovasyonlarına yönelik çağrı çok büyük.
Birçok fırın bu fırsatı çoktan değerlendirdi. Soy Concha Bakery isimli bir fırın geleneksel Meksika tatlı çöreği olan pan dulce'nin bitkisel bazlı versiyonlarını geliştirdi. Ancak bitki bazlı trend gelişip olgunlaştıkça, tüketicilerin artık klasiklerin vegan versiyonlarından daha fazlasını istediğini görüyoruz.
Tüketicilerin %52'si halihazırda bitkisel bazlı alternatiflerin hayvansal gıda ürünleri kadar lezzetli olduğunu düşünüyor, bu nedenle şimdi öncüler ve trend belirleyiciler bitkilerin benzersiz özelliklerini birleştiren belirgin bitkisel bazlı tarifler arıyor. Bitkisel bazlıdan tamamı bitkisel içerikli olana doğru bir değişim görüyoruz. Vegan yemekler artık ikame veya taklit olarak değil, kendi duyusal veya tat özellikleri için bitkisel bazlı malzemeler içeriyor.
Mutlu bağırsak, mutlu yaşam
Tartışılacak en çekici konu bu olmasa da tüketiciler bu konuyu es geçmez. Bağırsak sağlığı trend bir konudur ve insanlar uygun bir sindirime ve sağlıklı bir bağırsağa sahip olma konusuna önem verirler. Bu, ekmekçilik endüstrisi için mükemmel bir haber çünkü tüketicilerin %85'i artık liflerin sindirim üzerinde olumlu bir etkisi olduğunu ve tam tahıllı ekmeğin en popüler ve bilinen lif kaynaklarından biri olduğunu söylüyor.
Bağırsak sağlığı konusunda dünya çapında artan farkındalıkla birlikte tüketiciler bağırsağın tam işleyişi ve hangi içerikleri tercih etmeleri gerektiği konusunda daha bilgili hale geliyor. Artık 10 tüketiciden 7'si biyotiklerin (probiyotikler, prebiyotikler ve postbiyotikler) sindirimi iyileştirmede güvenilir bileşenler olduğu konusunda hemfikir. Küresel olarak bu, 2021'e kıyasla %7'lik bir artışa işaret ediyor ve en büyük değişim Avrupa'dan geliyor (2021'de %54 olan oran şu ann%65).
Tüketiciler ayrıca bağırsak sağlığının iyileştirilmesinin mental sağlık üzerinde olumlu bir etkisi olduğuna inanıyor ve tüketicilerin %79'u bu inanca sahip. Bu da çok amaçlı bağırsak dostu gıdalar arayışı anlamına geliyor. Toto Foods kurabiyeleri gibi ruh halinizi de iyileştiren sindirim dostu atıştırmalıkları düşünün. Vegan beyaz çikolata parçacıkları ve rengarenk parçacıklar içeren doğum günü kurabiyeleri, "ağzınızda (ve tüm vücudunuzda) bir parti" olarak tanıtılıyor çünkü hem bağırsak sağlığını iyileştiriyor, hem de ruh halinizi dengelemeye, performansı ve odaklanmayı geliştirmeye yardımcı oluyor.
Bağırsak sağlığına olan ilginin artması, ekşi maya trendiyle el ele gidiyor. Tüketicileri ekşi mayalı ürünlere çeken şey artık sadece güzel zanaatkâr görünümü değil. Ekşi mayalı fermente ekmek, uzun süreli fermantasyon sürecinin bir sonucu olarak üstün sindirilebilirliğiyle öne çıkıyor. Bu yavaş fermantasyon bir dizi avantajın kilidini açıyorr: yüksek vitamin, mineral ve amino asit salınımı, besin içeriğinin artmasına katkıda bulunuyor.
Şu anda tüketicilerin %62'si ekşi maya ürünlerini sağlıklı olarak algılıyor; bu, insanların yalnızca %52'sinin bu inanca sahip olduğu 2021'e kıyasla akıllara durgunluk veren bir artış.
Temiz etiketlerin yüksek çekiciliği
Tüketiciler şu anda hangi unlu mamullerin faydaları için ekstra ödeme yapmaya hazır? Tazelik tartışmasız 1 numaradır, ancak ikincisi sizi şaşırtabilir: doğallık ve 'yalın' içerik listesi. Yalın ürün etiketleri yoğun talep görüyor. Tüketiciler sadece minimum düzeyde işlenmiş ve yapay katkı maddeleri içermeyen unlu mamulleri tercih etmekle kalmıyor, aynı zamanda tüketicilerin %28'i bu ürünler için daha fazla para ödemeye hazır.
Dünya çapındaki tüketicilerin %71'i, her şeyin doğal malzemelerle pişirildiği fırınlardan daha fazla satın almayı tercih ediyor. 2021'de bu durum dünya çapındaki tüketicilerin %66'sı için geçerliydi. Özellikle Kuzey Amerikalı tüketicilerin bu tamamen doğal fırınlara yönelik tutumları %54'ten %66'ya yükseldi.
Doğal içerikli malzemelerle yapılan ekmek daha sağlıklı algılanıyor. Bu nedenle insanlar artık mümkün olduğunca temiz beslenmeyi umarak satın aldıkları ürünleri yakından inceliyorlar. Anketimize katılan 4 kişiden 3'ü yakın zamanda unlu mamullerin ambalaj bilgilerine baktığını ve içindekiler listesini incelediklerini beyan etti.
Dolayısıyla, bu trendden yararlanıyorsanız, bunu ürün ambalajınızda çok açık bir şekilde belirttiğinizden emin olun. 'GDO'suz', 'yapay katkı maddesi yok' ve 'yapay tatlandırıcı yok' gibi etiketler kullanmanın yanı sıra, içindekiler listenizi de ürününüzün ön kısmına açıkça iletebilirsiniz. RXBAR isimli enerji barı şirketleri arasında zaten popüler olan bir hareket, protein barlarının ön yüzünün tamamını içindekiler listesinden başka hiçbir şeyle doldurmuyorlar ve bunu son derece açık bir dil ile belirtiyorlar.