TASTE TOMORROW: İNOVASYONA İLHAM VERECEK İÇGÖRÜLER

20 Haz 2022

İlham Verecek Makaleler
Yarının Tatları

Günümüzün hızlı tempolu gıda endüstrisinde, başarılı olacak ürünler geliştirmek için tüketicileri anlamak hiç bu kadar önemli olmamıştı. Puratos olarak öncü olmaktan gurur duyuyoruz. Gıdanın geleceğini bugünden gerçeğe dönüştürmek için uzun yıllara dayanan uzmanlık geçmişimizi en yeni inovasyonlar ve trendlerle birleştirmeyi hedefliyoruz. Bu nedenle 10 yılı aşkın bir süre önce Taste Tomorrow adlı kendi tüketici araştırma merkezimizi geliştirdik. 

Taste Tomorrow, ekmekçilik, pastacılık ve çikolata alanlarında tüketiciyi anlamaya yönelik çalışmalarını sürdüren dünyanın en büyük ekosistemidir. Yerel ve küresel tüketici davranışlarını, tutumlarını ve seçimlerini takip ederek bize değerli, derinlemesine içgörüler sağlıyor. Bu sayede biz de trendlerin gelişimini takip edebiliyor ve yenilerini ortaya çıkarabiliyoruz; böylece müşterilerimiz her zaman bir adım önde olabiliyor.

Peki bu değerli içgörüleri nasıl elde ediyoruz ve bunlar müşterilerimizi nasıl güçlendiriyor? Bu soruların cevabını öğrenmek için birlikte Taste Tomorrow'un harika dünyasının derinliklerine inelim.

BÜYÜK VERİ, BÜYÜK FARK?

Tıpkı bir ekşi mayanın sadece üç malzemeye yani un, su ve tuza ihtiyaç duyması gibi anlamlı tüketici içgörüleri için de üç kritik unsur vardır. Taste Tomorrow ile trendleri üç ayrı seviyede analiz ediyoruz ve daha da önemlisi bu seviyeler arasındaki ilişkileri inceliyoruz. 

  • Öncelikle Trendlerin Sinyallerini, değişimin kısa vadeli ve hızlı hareket eden uyarılarını, takip ederek başlıyoruz. Puratos'ta, sosyal medya konuşmalarını ve arama verilerini 9 farklı dilde gerçek zamanlı olarak yorumlamak için semantik yapay zeka teknolojisini kullanıyoruz. 
  • Semantik Yapay Zeka, bize trend sinyallerinin temellerini atmakta ve insan gözüyle görülemeyen gizli katmanları ortaya çıkarmakta yardımcı oluyor ancak bu sinyallerin arkasındaki anlamı yorumlamak söz konusu olduğunda insanlar hala vazgeçilmez bir rol oynuyor. Uzmanlarımız, en yeni dijital teknolojileri ve 44'ten fazla ülkede yapılan tüketici araştırmalarının sonuçlarını bir araya getirerek bu içgörüleri Trendlere dönüştürebilmektedir.
  • Bazı orta vadeli trendler, birkaç yıl boyunca geçerliliğini koruyan derin trendlere dönüşürler. Puratos olarak sekiz adet uzun vadeli Gıda Adımı belirledik: Lezzet, Bütünsel Sağlık, Tazelik, Zanaat, Nihai Kolaylık, Fijital, Şeffaflık ve Bilinçli Tüketim. Trendler farklı şekillerde ve döngülerde ortaya çıksa da, Sürdürülebilir Gıda Adımları uzun vadede geçerliliğini koruyan kültürel olgulara ve sosyal hareketlere dayanmaktadır. 

Bu çerçeve bize trendleri tahmin etmek ve yorumlamak için ideal analitik modeli sunarak; kısa, orta ve uzun vadeli inovasyon fırsatlarını belirlemek için kritik içgörüler sağlar.

BİR ADIM DAHA İLERİ

Bir sonraki büyük trendi tahmin etmek kolay değildir, hatta işin zor tarafı bile olabilir. Taste Tomorrow fırıncılar, pastacılar ve çikolatacılar için müşterileriyle yakınlaşmaları için benzersiz ve bir araçtır. Taste Tomorrow’un verileri, günümüzün gıda sektörüne ilişkin küresel bir bakış açısı edinmemize ve sektörün yarın nereye gidebileceğini tahminlerde bulunmamıza yardımcı oluyor.

 

Puratos olarak başarımızı müşterilerimizin başarılarıyla ölçüyoruz. Bu nedenle Taste Tomorrow, dünyanın dört bir yanındaki yemek kültürlerinden edinilen deneyimlerin nasıl yeni fırsatlara dönüştürülebileceği konusunda ilham kaynağı oluyor.

Yeni fırsatlar ve inovasyonlar için Taste Tomorrow.

Diğer Makaleler

Dengeli bir bağırsak florasının temelinde yatan bilim

Dengeli bir bağırsak florasının temelinde yatan bilim

İnsan vücudunun içinde ve üzerinde cilt, burun, ağız ve bağırsak dahil 1000'den fazla farklı türe ait mikroorganizmalar bulunur.

Şeker tatlılıktan daha fazlasını veriyor

Şeker tatlılıktan daha fazlasını veriyor

Yalnızca tüketicilerin beklediği lezzeti verdiği için değil, aynı zamanda ürünlerin hazırlanmasında diğer birçok görevi de yerine getirdiği için şeker, pastane ürünleri ve tatlılarda önemli bir yer tutuyor.

Büyüyen veganlık trendinden yararlanmanın yolları

Büyüyen veganlık trendinden yararlanmanın yolları

Veganlık, hayvanların yiyecek, giyecek ve diğer amaçlar için herhangi bir şekilde sömürülmesini gerektirecek her türlü uygulamayı hayatından çıkarmak isteyenlerin seçtiği bir yaşam tarzıdır.

Bitkisel Ürünler Gıda Sektörünü Nasıl Dönüştürecek

Bitkisel Ürünler Gıda Sektörünü Nasıl Dönüştürecek

Bitki bazlı ürün pazarının neden bu kadar hızlı büyümesi bekleniyor? Hayvan zulmüne karşı tepki olarak başlayan bitki temelli diyet, daha sonra bir trend haline geldi.