Yiyecekler artık bir beslenme yolu değil, bir hayat tarzı haline gelmiş durumda. Y kuşağı kendini “gurme” olarak adlandırıyor. Kusursuz bir pasta, kahve ya da sandviç için sırada bekliyorlar ve yiyeceklerini #food ve #forkyeah gibi etiketlerle Instagram’da dünyayla paylaşıyorlar. Instagramlık yiyecekler, muazzam bir trend. Bu trendi işletmenize nasıl mı uygularsınız?
Her yıl, sosyal medyada milyonlarca yiyecek resmi paylaşılıyor. Instagram ise, bütün bu kusursuz yemekler, atıştırmalıklar ve içecekler için en popüler ortam. Bu, yiyeceklerin özellikle 18 ile 36 yaş arasındaki nesil olan Y kuşağı için bir hayat tarzı haline gelmiş olmasının bir sonucu. Devamlı olarak kusursuz bir ortamda, kusursuz bir tabakta, kusursuz bir şekilde hazırlanmış yiyeceklerin kusursuz fotoğraflarının arayışındalar. En iyi açıyı bulabilmek için sandalyeleri veya masaları ayarlamaya aldırmıyorlar. Hatta bazıları, bu süreçte yemeklerinin ya da içeceklerinin soğumasına izin veriyorlar. Tüm bu çaba tamamen #food, #instafood veya #forkyeah gibi etiketlerle İnstagram’da paylaşabilecekleri kusursuz bir resimle ilgili.
Bu trend, son yıllarda tamamen patlamış durumda. Bu, restoranların, kahve dükkânlarının, fırınların ve diğer yiyecek satış yerlerinin sadece yemekleriyle ve ürünleriyle değil, aynı zamanda iç mekânları, menüleri ve hatta tuvaletlerinde bile sunum konusunda farklı düşünmelerine yol açmış durumda. Bu, kulağa oldukça radikal gelebilir, fakat çabaya değiyor, çünkü dükkânınızı veya restoranınızı fotoğraflayan bütün bu insanlar, büyük miktarda ücretsiz tanıtım sağlıyor! Diğer bir sonuç ise, trendleri erken bir aşamada yakalamanın daha kolay hale gelmesi. İnstagram, galaksi donutlar ve denizkızı tostu gibi kendi yiyecek trending topic’lerini yaratıyor.
İnstagramlık yiyecekler furyasında ücretsiz tanıtım elde etmek ilginizi çekiyor mu? İşte size bu trendden nasıl faydalanılacağıyla ilgili ipuçları ve taktikler.
İç mekânınızı yeniden dekore etmenize gerek yok, fakat mobilyalar, yemek takımları, masa örtüleri, peçeteler ve cam eşyalar hakkında dikkatli düşünün. Ayrıca aydınlatmayı da dikkate alın; en güzel fotoğraflar doğal ışıkta çekilir.
2015 yılında, bir Amerikan et lokantası zinciri, hamburger ekmeklerini İnstagram dostu hale getirmek için 750,000 dolar yatırım yaptı. Ürünlerini daha parlak ve albenili hale getirmek için özel bir parlatıcı kullandılar. Bu çalışmanın size pahalıya patlayacağını mı düşünüyorsunuz? Bu parlaklığı elde etmenin kolay ve düşük maliyetli bir çözümü var. Siz de ürünlerinizi daha parlak hale getirmek istiyorsanız, Puratos’un Sunset Glaze’ini deneyin. Yumurta sarısından daha güvenli ve daha hijyenik, ayrıca bütün uygulama çeşitlerine uygun.
Bir İnstagram hesabınız olduğunda, gurmeler, bir ürününüzün fotoğrafını yüklediklerinde sizi etiketleyebilirler. Bu, size ekstra tanıtım sağlayacaktır. İnstagram’a aşina değil misiniz? Aşağıdakileri yaptığınızdan emin olun:
Enfes görünen çikolatalar mı yapıyorsunuz? En güzel malzemelere sahip donutlar? En çıtır çıtır kabuklu ekmekler? O halde, bir sonraki etap, onların kusursuz fotoğraflarını çekmek. Kusursuz kareyi yaratmak için bazı ipuçları:
İnstagramlık yiyecekler, son birkaç yıldır moda olduğu için, pek çok ilham kaynağı hesap mevcut. Etiketleri kullanarak ilham almak için arama fonksiyonunu kullanmanız yeterli.
Ürünlerimiz ve iş süreçlerinize uygun çözümlerimiz hakkında daha fazla bilgi almak için bize ulaşabilirsiniz.
Puratos, dünya çapında pastacılık, ekmekçilik ve çikolata sektörlerine kaliteli ürünler ve çözümler sunar.