Her ekmekçinin, pastacının ve çikolatacının bilmesi gereken en önemli 5 gıda trendi

Tüketiciler bugünlerde etkisi hep zirvede olan klasikleri, bitki bazlı seçenekleri, sağlığa fayda sağlayan alternatifleri ve ekşi mayalı yeni ürünleri görmek istiyor

24 Mar 2023

Taste Tomorrow

En son ne zaman pastel renkli, üstünde süslemeler olan gurme cupcakelerle veya çikolataya batırılmış lolipop keklerle dolu bir vitrin gördünüz? Bizce baya uzun süre olmuştur. Günümüz dünyasında gıda trendleri birbirini yıldırım hızıyla takip ediyor. Bu nedenle Puratos olarak, Taste Tomorrow (Yarının Tatları) tüketici araştırma platformumuzla ekmekçilerin, pasta şeflerinin ve çikolatacıların, sektörün nabzını tutmasına yardımcı oluyoruz.

 

En son verilerimiz, rakiplerinizin önüne geçmek istiyorsanız 2023'te ve sonrasında aşağıdaki beş temel trendden yararlanmanız gerektiğini gösteriyor:

  • Klasiklere Devam

  • Bitkisel Çözümler

  • Ekşi Maya

  • İşlevsel Gıda

  • Görsel Çekicilik

 
Bu listeyi, küresel bir tüketici anketi ve tüketici trendi uzmanlarımızın bilgisiyle birlikte kendi semantik analiz teknolojimiz ile elde ettiğimiz sürekli aktif yapay zekâ araştırmamızı kullanarak hazırladık. Bununla ilgili olarak, tüketici içgörüleri uzmanı Nanno Palte, "Taste Tomorrow araştırma programımızın benzersiz yanı, çevrim içi medya alanını sürekli takip etmemizi sağlaması." diyor ve ekliyor:
 

"İnsanların %54'ü her gün ortalama 2,5 saatini internette geçirdiğinden, bu veriler trend tahmini açısından sağlam bir temel sunuyor. Müşteri konuşmalarını ve aramalarını dokuz farklı dilde takip ediyoruz. Bu veriler, sözlü ifadeleri, önemli hacim değişikliklerini ve ortaya çıkan sinyalleri görmemizi sağlıyor. Trendleri belirlemek için sosyal medya ve arama araçlarını kullanarak 100 milyondan fazla sosyal medya konuşmaları üzerinden yoğun yapay zekâ analizi gibi küresel içerikleri alıp harmanlıyoruz."

Bu kantitatif araştırma kapsamında Bakery Bites anketi de yer alıyor. "Elli ülkede ekmekçilik, pastacılık ve çikolata pazarlarında 20.000'den fazla tüketiciyle görüşüyoruz. Gıda endüstrisinin bugün nerede olduğu ve yarın nereye gideceği konusunda küresel bir bakış açısı elde etmek için tüketicilere tutumları, seçimleri ve damak zevkleri hakkında sorular yöneltiyoruz."

Öyleyse içgörülerimizi kendi yararınıza kullanmaya hemen başlayın! Bunlar, çevrim içi mention ve sohbetlere ilişkin rakipsiz verilerimize dayanan mevcuttaki en önemli tüketici trendleridir.

Klasiklere Devam

Tanıdık ikramlıklar en büyük zevktir

"Klasiklere Devam" (Classics Continued), Avrupa'da geçtiğimiz yıl sosyal medyada en çok tartışmaya yol açan gıda trendi oldu. Bu geleneksel ve otantik tarifler aynı zamanda Orta Doğu, Kuzey ve Güney Amerika, Asya ve Karayipler'deki ilk üç trendden biriydi. UNESCO da 2022 yılında klasik Fransız baget ekmeğini Somut Olmayan Kültürel Miras Listesi'ne aldı.

Klasikler sizi yanıltmaz. İnsanlar ne ile karşılaşacaklarını kesin olarak bilmeyi ve ihtiyaçlarının eksiksiz bir şekilde karşılanmasını seviyor, ancak aynı zamanda bir adım daha ileri giderek kendilerinde çocukluk anılarını uyandıran veya onlara geleneksel aile toplantılarını hatırlatan yiyecekleri arıyorlar. Bu eski usul tariflerin sadece lezzetle değil, aynı zamanda insanları bir araya getirmek ve evde duygusu yaratmakla da ilgisi var. Tıpkı büyükannelerimizin yaptığı gibi çocukluk atıştırmalıkları ve pastane ürünleri tüketicilerin kalbinde yeri doldurulamaz bir konumda ve başka hiçbir gıdanın veremeyeceği mutluluğu verebiliyor.

Bu nostaljik histen nasıl faydalanabilirsiniz? Klasik tarifleri tercih etmenin yanı sıra, ambalajlarınızı geçmiş günlerin mutlu anılarını çağrıştıracak şekilde kullanın. Pek çok gıda markası, müşterilerinde nostaljik bir his uyandırmak için eski tarz görsel stillere geri dönüyor; Burger King'in retro tarzına geri dönmesi bunun önde gelen örneklerinden biri. Gıda satmak için nostaljiyi kullanmanın bir başka etkili yolu da metin yazarlığı.

Trileçe veya ekşi mayalı klasik panettone gibi bilindik tarifler sunarak bu trendden nasıl fayda sağlayabileceğinizi keşfedin. 

A male hand holding a donut on blurred clear background

Bitkisel Çözümler 

Gelecek, lezzetten ödün vermeden bitki bazlı olacak

İklim değişikliğinin sonuçlarının iyiden iyiye ortaya çıkmasıyla birlikte artık çok daha fazla tüketici sağlıklı ve etik yaşamak istiyor. Çevresel ayak izlerini azaltmak için bitki bazlı bir yaşam tarzına yönelmek de bu kapsama giriyor. Veganlara, vejetaryenlere ve fleksitaryenlere, başarılı bitki bazlı markaların akıllıca yararlandığı bir gurur ve sosyal bilinç duygusu veriyor.

Ancak bu trend evrildikçe, tüketiciler ahlaki üstünlükten daha fazlasını istemeye başlıyor. Kalite ve lezzet talep ediyor, yeni markalar, atıştırmalıklar ve konseptler keşfetmeyi seviyor ve ödün vermek istemiyorlar. Mümkün olan en iyi vegan ürünlerin üretilmesine yönelik baskı oldukça yüksek.

Aynı zamanda şirketler açısından muazzam bir büyüme fırsatı var ve bu da onlara kendi değerlerine sadık kalarak tüketici talebini karşılayan yeni ve yenilikçi bitki bazlı ürünler geliştirmeleri için çok fazla alan sağlıyor. Asya ve Karayipler hariç, dünya genelindeki tüketiciler bitki bazlı beslenmeyi 2022 yılında gıda alanında en çok tartışılan konuları arasına soktu.

Bitki bazlı pastadan bir dilim ister misiniz? En çok rağbet gören vegan ürünler, geleneksel tatlıların, özellikle de belirli tatillere ve dönemlere özgü olanların bitki bazlı benzerleri. Ancak bitki bazlı ürün tüketicileri işlenmiş gıdalardan da hoşlanmıyor ve daha az bilinen et veya süt ürünleri alternatiflerini ve bileşenlerini tercih ediyor. Pastacılık ve çikolata alanlarında fırsatlar sunan, vegan mus turta gibi keyif verici bitki bazlı ikramlıklar da ortaya çıkıyor.

Premium, keyif verici ve etsiz: bitki bazlı kaju kimyonlu praliné bonbon ve “ıstakoz” ruloları her zevke hitap ediyor. 

Ekşi Maya

Hem lezzetli hem sağlıklı

Asırlık bir zanaat olan ekşi maya fermantasyonunda trend patlaması yaşanıyor. İnternet ortamında fırtınalar estirmeye başladığı 2020 yılından bu yana etkisini koruyarak büyümeye devam ediyor. Bunun sebebi, ekşi mayanın pek çok faydasının olması; tadı benzersiz, üstelik bazı tüketicilere göre maya bazlı ekmeklerinkinden çok daha güzel. Fermantasyon aynı zamanda son ürünün sindirimini de kolaylaştırıyor, tüketicilerin bağırsak sağlığına daha fazla odaklandığı için de daha fazla ilgi görüyor.

Satın aldığınız ya da kendiniz pişirdiğiniz ekşi mayalı ürünleri çevrim içi olarak paylaşmak da statünüzü ve üstün damak zevkinizi göstermenin bir yolu. Birinci sınıf bir gıda olarak görülmesi, ekşi mayanın ekmek kategorisinin ötesine geçerek pasta ve pastacılık sektörüne yayılmasına neden oldu.

Ekşi maya artık kruvasanlarda, simitlerde, çöreklerde ve her türlü yeni uygulamalarda kullanılıyor. Pizza ve hamburger gibi klasikleşmiş yiyeceklerin bile ekşi mayalı versiyonları yapılıyor. Örneğin Fransa'da ekşi mayalı çörekler, sağlıklı bir hamburger alternatifi olarak konumlandırıldı. Ekşi mayanın çok popüler hale geldiği Kuzey Amerika, Avrupa, Okyanusya veya Orta Doğu'da faaliyet gösteriyorsanız, kendi yeni ürünlerinizle denemeler yapabilirsiniz. Afrika'da ekşi maya geçen yıl en çok tartışılan ilk beş konudan biriydi, yani pazarın büyük bir potansiyeli var.

Ekşi maya dünyasına adım atın ve bu ekşi mayalı kruvasan ve gece bekletilerek hazırlanan ekşi mayalı kruvasan tariflerini deneyin.

 

Unrecognizable females having a dessert in cafe

İşlevsel Gıda

Genel sağlığa ve iyiliğe yemekten giden yol

Eskiler "elma girmeyen eve doktor girer" demiş ama bu gibi cümleler günümüz tüketicilerine mantıklı gelmiyor. Onlar kendi sağlıklarına çok daha ciddiyetle ve dikkatle yaklaşıyor. Omega-3 yağlarının ne olduğunu, kan şekeri seviyelerini nasıl yüksek tutacaklarını ve bir protein barda aranacak en sağlıklı bileşenlerin hangileri olduğunu tam olarak biliyorlar. İnsanlar beslenme ve sağlık arasındaki yakın ilişkiyi giderek daha fazla anladıkça, belirli fiziksel ve psikolojik açıdan yararlı olan fonksiyonel gıdalar daha popüler hale geliyor.

Dengeli beslenmenin sağlık açısından en önemli iki faydası bağışıklık sisteminde ve bağırsaklarda yaptığı etkidir. Bazı insanlar bağışıklıklarını güçlendirmek için her gün zencefil tüketirken, birçok ebeveyn de çocuklarını hastalıklardan koruyabilecek ürünler satın almaya meyilli. Sektörlerimizde kullanımı son derece kolay olan zerdeçal ve turunçgiller gibi bileşenler, bağışıklık sistemi için son derece faydalı olarak görülüyor.

 

Ancak bağırsak sağlığı, ekmekçilere ve pastacılara daha fazla fırsat sunuyor. Kombucha, kefir ve kimchi gibi fermente ürünlerle birlikte lif, bağırsak dostu bir besindir. Bu nedenle kepekli tahılları mümkün olduğunca tercih edin ve ürünlerinizin sağlık açısından avantajlarını öne çıkarmayı unutmayın.

Geçtiğimiz yaz, 2023'ün "Mood Food", yani yiyene kendini iyi hissettiren yiyeceklerin yılı olacağını öngörmüştük. Örneğin çikolata, daha yüksek endorfin seviyeleri ve fiziksel sağlığa yararlarıyla ilişkilidir. Çikolata, Çin'de yükselişte olan bir işlevsel gıda ürünüdür ve anksiyeteyi azaltıcı etkisi olan gama-aminobütirik asit (GABA) ile zenginleştirilebilir. Tatlı ikramlıklar, keyif verici bir lezzet profilini endorfin salınımıyla birleştirdiğinden "mood food" kategorisinde başı çekiyor.

Bu işlevsel gıdalar bilhassa Asya'da ve Karayipler'de ivme kazanıyor. Sağlık açısından beyin fonksiyonlarının iyileştirilmesi ve antienflamatuar etki gibi başka spesifik yararlar da sağlayabilirler. Mikro besinler açısından zengin gıdalar da sağlığa ekstra destek veriyor. Sindirime yardımcı olan ve ruh sağlığını iyileştiren yaban mersini gibi çok işlevli içerikleri bir araya getirerek ve faydalarını açıkça vurgulayarak müşterilerinizi memnun edebilirsiniz.

Keten tohumu ve badem içeren bitki bazlı çikolatalı brownie yaparak veya bağırsak sağlığına fayda sağlayan Puravita Fiber+ Tost ekmeğini besin planınıza ekleyerek işlevsel gıda trendini siz de deneyin.

Görsel Çekicilik

İlk lokma her zaman gözlerle alınır

İyi görünen yiyecekler daha iştah açıcı olarak algılanır. Görsel çekiciliğin duygusal yönünü anlamak da önemlidir. Sosyal medya çağında estetik açıdan tatmin edici yiyecekleri her yerde görebiliyoruz.

Hem tüketiciler hem de markalar, sosyal medya profillerini tanıtmanın bir yolu olarak süslü pastaları, çılgın çikolata kreasyonlarını ve güzelce pişirilmiş ekmekleri kullanıyor. Güzel görünen yiyecekleri çevrim içi ortamda paylaşmak, o yiyeceği kendiniz yapsanız da yapmasanız da bir gurur hissi yaratır ve duygusal bir destek sağlar.

Güzel yiyecekler bizi tıpkı güzel manzaralar ya da sanat eserleri gibi mutlu eder. Gün batımını izlemekten nasıl asla bıkmıyorsak, güzel pastaların, çikolataların ve hamur işlerinin tadını çıkarmaktan da asla vazgeçmeyeceğiz. Ev yapımı bir somun ekmek veya üstünde süslemeler olan bir kurabiye, günlük gerçeklerden bir kaçış şekli olabilir.

Bu nedenle ürün estetiğine odaklanmaya devam edin ve yenilebilir altın, kurutulmuş çiçek yaprakları veya serpilmiş tohumlar gibi buna uygun içerikleri tercih edin. Ancak tuhaf şekiller, renkler ve dekorasyonlarla aşırıya kaçmayın; en iyi görünen yiyecekler, yenilik ve tanıdıklık arasındaki dengeyi doğru kurmuş yiyeceklerdir.

Güzel bir çilekli (şekillendirilmiş) kruvasan, kurabiyeli ve kremalı siyah beyaz kruvasan veya göz alıcı yeşil bir Paris-Brest fıstıklı kruvasan ile müşterilerinizi şaşırtın.

Ekmekçilik, Pastacılık ve Çikolata Sektöründe En Hızlı Yükselen ve Düşen Trendleri Keşfedin

Hangi gıda trendleri tüketiciler arasında önem kazanıyor ya da kaybediyor? Semantik yapay zekamıza dayanarak, hareket halindeki Ekmekçilik, Pastacılık ve Çikolata trendlerinin bir listesini oluşturduk. Trendleri buradan takip edebilirsiniz.

Taste Tomorrow (Yarının Tatları)

Taste Tomorrow Ekmekçilik, Pastacılık ve Çikolata sektöründe tüketici anlayışı için dünyanın en büyük ekosistemidir. Yerel ve küresel tüketici davranışlarını, tutumlarını ve seçenekleri izleyerek bize değerli, derinlemesine içgörüler sunar. Trendlerin gelişimini izlemek ve yenilerini ortaya çıkarmak için bu içgörüleri kullanabiliyoruz, işletmenizin müşterilerinizle bağlantıda kalmasına ve yeni fırsatlar keşfetmesine yardımcı oluyoruz.

Related Articles

7 chocolatiers you definitely want to follow on Instagram and TikTok

7 chocolatiers you definitely want to follow on Instagram and TikTok

What do smart chocolatiers do? They build a strong online presence. We’ve collected 7 inspiring chocolatiers with a unique social media personas on Instagram and TikTok.

The 2022 hypes you might have missed

The 2022 pastry and bakery hypes you might have missed

In our online world, trends come and go in such a fast pace that you can miss a pastry hype or baking craze in the blink of an eye. Make sure you haven’t missed any in 2022.

Weird and artsy cakes are taking over Instagram | Taste Tomorrow

Weird and artsy cakes are taking over Instagram | Taste Tomorrow

Cakes are becoming freaking. Online, we see more and more in-your-face maximalist creations. Where does this visual patisserie trend come from?

The best of Netflix, Disney+, HBO Max & Hulu for bakers, patissiers and chocolatiers

The best of Netflix, Disney+, HBO Max & Hulu for bakers, patissiers and chocolatiers

Discover the most fun series for patissiers, must-sees for chocolatiers and inspirational series for bakers here!