Gelin hep birlikte ekmekçilik, pastacılık ve çikolata sektörü için daha sürdürülebilir bir gelecek yaratalım.

30 Ara 2022

Dünyamızın acı çektiği aşikar. Gıda sistemlerimiz ve kullandığımız süreçler, herkesin gezegen üzerindeki etkisini azaltmaya yardımcı olabilir. 

Sera gazı emisyonlarının yaklaşık dörtte biri gıda ile ilişkili (WWF). Puratos olarak, gıdanın olağanüstü bir gücü olduğunun her zaman farkındayız. Bu gücü hem insanlara hem de gezegenimize fayda sağlayacak doğru bir şekilde kullandığımızdan emin olmak istiyoruz.

Kaynak: WWF

Her birey sürdürülebilir gıda tercihleriyle iklim değişikliğini azaltabilir. Gıda sektöründeki yenilikçiler olarak, size ve müşterilerinize sürdürülebilir çözümler sunmayı ve gezegeni ileriye taşıdığımızdan ve daha iyi, daha sürdürülebilir bir geleceğe bağlılık gösterdiğimizden emin olmak için içeriklerimizin nereden geldiği konusunda tam şeffaflık sağlamayı sorumluluğumuz haline getiriyoruz. 

Taste Tomorrow araştırmamız, insanların ortalama %57'sinin bitki bazlı gıdaların gezegen üzerinde olumlu bir etki yarattığı konusunda hemfikir olduğunu ve 2021 itibariyle %64'ünün bitki bazlı gıda satın aldığını ortaya koydu. Bu oran, 2018'de %32'ydi. Bunun yanı sıra, insanların %70'i sürdürülebilir ambalaj arayışında

Tüketicilerin, kendi çevresel etkilerini azaltmanın ve yaşamlarına daha sürdürülebilir materyaller ve gıdalar eklemenin yollarını aradığı açık. Sürdürülebilir gelişmeler kaydederek, yalnızca gezegen için daha iyi olan uygulamaları teşvik etmekle kalmıyor, aynı zamanda tüketici istek ve ihtiyaçlarını da karşılamış oluyorsunuz.

Çevresel etkisi daha düşük olan alternatif çözümler sağlıyoruz

Ürününüzün çevresel ayak izini ölçmenize yardımcı olabiliriz; böylece siz ve müşterileriniz, sürdürülebilirlik konusunda daha bilinçli satın alma kararları verebilirsiniz.

LCA yöntemini, bir ürünün çevresel ayak izini, tüm hammadde ve kaynakların tedariğinden kullanım ömrünün sonuna kadar yaşam döngüsü boyunca ölçmek için kullanıyoruz.

Bu sadece ürününüzü sattığınız zaman size güven sağlamakla kalmaz, aynı zamanda müşterilerinize satın aldıkları gıda hakkında ayrıntılı bilgi sunabilir.

Taste Tomorrow araştırmamız, müşterilerin yediklerinin nereden geldiğini ve nerede yapıldığını bilmek istediğini ortaya koydu. Aynı çalışma, tüketicilerin %90'ının ürün ambalajını okuduğunu da tespit etti. Bu bilgiyi müşterilerinize vererek, aynı zamanda onlara gönül rahatlığı sunmuş ve bu konuyu önemsediğinizi göstermiş olursunuz.

Bitki bazlı süt ürünleri, yumurta ve tereyağı alternatiflerinden oluşan Plant Forward ürün yelpazemiz, müşterilerinizin en sevdiği tarifler için vegan bir alternatif ve karbon ayak izini azaltma fırsatı sunar. 

Tüketici talebindeki değişim üzerine ve daha iyi bir gezegen için taahhütlerimizi daha ileri taşımak üzere Plant Forward ürünlerimizi pazara sunduk. LCA çalışmalarımız bu alternatif içeriklerin çevre üzerindeki etkisinin çok daha düşük olduğunu kanıtladı. 

 

●      Yumurta sarısı alternatifimiz Sunset Glaze'in çevre üzerindeki etkisi, yumurta kullanımına kıyasla 2,5 kat daha düşüktür. 

●      Bitkisel krem şantimiz Ambiante'nin çevresel ayak izi, süt içerikli şantiye kıyasla 2,2 kat daha düşük.

●      Bitki bazlı çikolatamız Belcolade Selection M. Plant-Based Cacao-Trace, çevresel etkiyi %13 oranında düşürdü.

●      Tereyağı alternatifimiz Mimetic'in çevresel etkisi, sütten yapılan tereyağına oranla 3 kat daha düşüktür. Bunu başka bir açıdan değerlendirmek gerekirse, Mimetic kullanılarak üretilen her bir ton kruvasan için bir ton CO2 tasarrufu yapılıyor.

Aşağıdaki grafik, yenilikçi çözümler sunarak etkimizi nasıl değerlendirebileceğimizi, anlayabileceğimizi ve azaltabileceğimizi gösteriyor. 

Bunlar, lezzetten veya kaliteden ödün vermeden, daha iyi bir gelecek için yapılan basit değişimleri ortaya koyuyor. Bu değişimi bugün gerçekleştirmenize yardımcı olmak için danışmanlık, destek ve detaylı tarifleri sunmaya hazırız. 

Sorumlu kaynak kullanımına önem veriyoruz We can help you offer transparent sourcing story to your customer

Tüketicilerin gıdalarının nereden geldiği, nasıl üretildiği ve nasıl tedarik edildiği konusunda haklı olarak endişe duyduğunun farkındayız. Bu konu, bizim için de çok önemli.

Yüksek kaliteli ürünlerimizi üretmek için dünyanın dört bir yanından içerikler tedarik ediyoruz. Bu içeriklere yönelik küresel talebin ve bunun çevre ve toplumlar üzerinde yaratabileceği baskının bilincindeyiz; bu nedenle, sorumlu bir şekilde tedarik yaptığımızdan emin olmak için tedarik zincirimizde yer alan kişilerle açık bir diyalog sürdürmek için büyük çaba sarf ediyoruz.

Tedarik zincirimizin tamamının aynı etik standartlarda olması bizim için bir gerekliliktir; bu sayede size, üretim ve tedarik sürecinin %100 sorumlu bir şekilde yürütüldüğünün garantisini verebiliyoruz. Bu garantiyi, müşterilerinizle paylaşabileceğiniz dijital bir izlenebilirlik yöntemi vasıtasıyla sunabiliriz. Bu izlenebilirlik size sağlandıktan sonra, bu bilgiyi nasıl sunacağınız/paylaşacağınız size bağlı. Bazı çikolata müşterilerimiz, bitmiş ürünlerine tüketicileri çikolatanın kökenine yönlendiren bir QR kodu eklemeyi tercih ediyor. Bu, çiftçiler, onlarla olan ortaklığımız ve topluma katkılarımız hakkında bilgi vererek de müşterilerin tüm hikâyeyi ve tarihçeyi görmesini sağlıyor. Sonuç olarak her içeriğin bir hikayesi var ve biz, bu hikâyeyi ulaşılabilir kılıyoruz. 

Sorumlu tedarik taahhüdümüz ve belirli içerikler hakkında daha fazla bilgiye buradan  ulaşabilirsiniz.

Sürdürülebilirlik taahhüdümüzü ciddiye alıyor ve gezegeni ileriye taşımaya yönelik yenilikçi yaklaşımımıza bağlı kalmaya devam ediyoruz. Müşterilerimiz ve onların müşterileri üzerinde olumlu ve çarpıcı bir etki yaratma sorumluluğundan kaçmıyoruz. Süreçlerimizde ve ürünlerimizde yaptığımız iyileştirmelerin, müşterilerimizin nihai ürünlerinin sürdürülebilir niteliklerini doğrudan etkileyerek sürdürülebilirlik hedeflerini hızlandırmalarına ve sürdürülebilirlik kimliklerini müşterilere somut bir şekilde göstermelerine olanak sağladığının farkındayız.

Gelin bu konuda size destek olalım ve birlikte daha sürdürülebilir bir gelecek yaratalım.